Si am ajuns din nou la Gent. De data asta am stat mai multe zile asa ca am avut timp sa cunosc orasul ceva mai bine. E chiar frumos Gentul. Taiat de apa, legat de poduri, populat de cladiri vechi, impresionante prin arhitectura. Are aproape acelasi farmec ca Bruges.

De ce sa mergi la Gent? Din cel putin 9 motive.

1. Si data trecuta si acum am ramas uimita de frumusetea caselor din Gent. Cele mai frumoase sunt cele din port, Graslei pe o parte, Korenlei pe cealalta… Acolo sunt de fapt cele mai vechi cladiri din oras.

2. Si portul e foarte dragut, strajuit de cladiri superbe, incarcate de ani, plin de barci. Numai bun pentru o plimbare, o cina (e plin de restaurante) sau o pauza pe pietrele de linga apa (asaltate, cand e cald, de studenti si elevi)

3. De data asta am facut si o plimbare cu barca. Am inghetat de frig. Oricum, orasul vazut de pe apa nu e nici pe departe la fel de impresionant ca vazut la pas. Si asta pentru ca riurile iti arata, de cele mai multe ori, doar spatele cladirilor, nu e ca in Bruges. ( 6 euro, 50 de minute)

4. Podul Sint-Michielsbrug. Adevarul e ca de aici ies cele mai faine poze. Se vad aproape toate cladirile vechi, apa, barcile, terasele, casele …

IMG_7242.JPG IMG_7292.JPG IMG_7317.JPG IMG_7321.JPG gent6.JPG

5. Catedrala St Bavo. Interesanta, un amestec de stiluri. Poate fi vizitata gratuit si ai voie sa faci poze desi afisele spun altceva (am intrebat, se poate, afisele sunt expirate). Acum am intrat sa vad si The Adoration of the Mystic Lamb, altarul pictat de fratii Van Eyck in 1432. Ce sa zic…frumos. Nu ma pricep si nici nu mi-a creat vreo impresie deosebita. Mi-a placut rosul. 4 euro biletul. No photo!

6. Gravensteen, Castelul Contilor. Data trecuta l-am vazut doar de afara asa ca acum am zis sa vad si interiorul. La fel, nu mi-a ridicat vreun par in cap. In plus, pe linga sala de bal, armuri sau zidurile vechi, puteti admira si o ghilotina sau sala intrumentelor de tortura, cu exemplificari chiar. Ceva frumos. Dar de sus se vede orasul. Si asta da, e frumos. Deci nu stiu ce sa va zic, sa dati cei 8 euro pe bilet ori ba…

7. Castelul Dracului. E chiar in spatele catedralei. Oficial Dracul nu a locuit niciodata acolo. De ce se cheama asa? Pentru ca unul dintre locatari, Gerald, s-a casatorit de 5 ori. Asta nu ar fi fost asa o mare problema doar ca domnul isi omora actuala sotie pentru a o lua pe urmatoarea (un fel de Henry al VII lea mai putin celebru). Si de aici s-a ales cu numele Gerald Diavolul.

8. Belfry Tower. Nu ai cum s-o ratezi, domina orasul impreuna cu turnul catedralei si cel al (9)bisericii Sf Nicolae. E o cladire frumoasa, simbol al Gentului. Nu am urcat nici de data asta in turn, am vazut orasul de sus din castelul Contilor asa ca am zis pas. Intrarea era 5 euro, parca.

Si cam asta ar fi Gentul turistic. Se mai lauda ei cu niste lucruri, dar nu mi s-au parut cine stie ce. Am mai spus-o si data trecuta, centrul merita vazut, restul …ca peste tot.

IMG_7191.JPG IMG_7247.JPG IMG_7252.JPG gent2.JPG gent5.JPG

Ieftin, scump? Depinde. Hotelurile sunt ceva mai scumpe, mai scumpe decat in Brugges chiar. La capitolul mancare oferta e mult mai variata ca in mult mai celebrul Bruges. E plin de restaurante scumpe, dar exista si o multime de locuri cu preturi mai mult decat accesibile. Probabil si pentru ca Gent e oras studentesc. Sunt foarte multe braserii unde poti manca ieftin. O supa costa 2 sau 3 euro, un sadwich 3 sau 4 euro etc. In principiu poti manca la orice ora insa sunt si multe restaurante, mai pretentioase, care au pauza intre 14/15 si 18/19.

Mancare traditionala: waterzooi – un fel de supa de peste, fiert in zeama lasata de scoici, cu morcov, cartofi, ceapa. Nu-i rea. Mi s-a parut chiar ok in conditiile in care eu urasc supa de peste. Costa intre 12 si 22 de euro, depinde de pestele folosit. Au si o varianta cu pui, e si mai ieftin. Cred ca ideea e aceeasi, n-am incercat.

Mai e o chestie ce doar la ei am vazut, fondue. Nu are nicio treaba cu branza sau ciocolata topita. Carne, cruda, si un bol de ulei la foc. Adica iti prepari singur mancarea. Plus 6 sosuri diferite si super bune, cartofi prajiti si salata (astea vin gata gatite). Si dupa ce ca iti faci singur manarea mai dai si o gramada de bani. 25 de euro de persoana! Daca va tenteaza exista un astfel de restaurant in spatele Castelului Contilor.

2012-05-15 20.52.27.jpg

Au si o bere locala, am uitat cum ii zice, ceva cu Gent. Dar e plin de bere de toate soiurile, evident. Oricum in Gent gasesti orice. De la bere pina la sangria, de la bors rusesc pina la tapas spaniol. E plin de restaurante de toate felurile – grecesc, marocan, italian, chinezesc etc. Restaurantele lor sunt la fel de cosmopolite ca si locuitorii – de-ai casei, studenti, expati, detasati ai firmelor cu sedii in oras, turisti. Drept urmare nici comunicarea nu e o problema. Nu stii flamanda, nu-i bai, majoritatea vorbesc fie engleza, fie franceza sau germana.

Gent e la 40/30 de minute de Bruxelles cu trenul/masina. La jumatate de ora de Bruges si la aproximativ 40 de minute de Oostende (are iesire la mare, deci plajaaa)

PS. Imi place Belgia. Nu e o tara “oau”, nu iese in evidenta prin ceva super deosebit, dar are un farmec aparte dat de simplitate. M-ar tenta o excursie in zona de tara chiar daca nu gasesti castele sau sate agatate de stanci. Gasesti insa mult, mult verde care contrasteaza frumos cu locuintele caramizii, ferme, livezi. Pare dragut.