Stateam noi asa anul trecut…cald, frumos, moleseala, plictiseala…nu cumva e festivalul la Cannes? Ba da. Hai si noi! Ca doar numai noi mai lipseam de acolo.

Nici n-am intrat bine in oras ca ne-a intampinat o mare de masini, apoi o mare de oameni si apoi, in sfarsit marea adevarata, Mediterana (ca am reusit intr-un final sa ajungem si la plaja). Dar pina la apa am “luptat” cu parcarea (cu greu am gasit un loc de parcare, platit, clar) si apoi cu valurile de oameni. Peste tot misunau fotografi, reporteri, turisti, localnici si sute de fani. Flash-uri, camere de luat vederi, studiori de televiziune, politisti, masini cu geamuri fumurii care intrau si ieseau din zona rezervata vedetelor…cam aglomerat pentru gustul meu.

IMG_7647.JPG IMG_7759.JPG

Zeci de fani, dornici sa vada un star, se adunau unde vedeau un pic de agitatie, politie sau vreo masina mai fitoasa. Nu era nimeni. Si chiar daca ar fi fost, era greu sa zaresti pe cineva prin geamurile fumurii. Poate din interior ne privea blazata Angelina Jolie si noi cascam gura.

La intrarea in zona interzisa alti fani incercau sa insele privirea agera a paznicilor doar, doar or patrunde in interior. La oficiul de turism niste tineri inca mai sperau sa obtina un bilet la vreo premiera – era plin de maini ridicate cu cartonase pe care scria “nu mai aveti din intamplare vreun bilet?” Cred ca nu prea mai erau…

(asta e hotelul la care trag de obicei vedetele, gura-casca si eu )

In fata la Palais des Festivals, la citiva metri in jurul covorului rosu, locurile se ocupau inca de la ora 15.00. Poate, poate om zari pe cineva. La Croisette era plina de curiosi, fotografi dar si fani care isi “rezervau” locurile. In port, zeci de iahturi imense pe care defilau domni si domnisoare cu muuuulti bani. Intr-un cuvant – lux! N-am vazut nicio vedeta, nu am luat niciun autograf si n-am asistat la nicio premiera. Poate data viitoare.

Dincolo de festival, Cannes e un oras foarte frumos. Si nu doar pentru ca e vedeta Coastei de Azur, pentru plaja, cluburi, vile scumpe sau hoteluri luxoase, ci si pentru vechiul Cannes. Cel cu case mici si inghesuite, cu terase colorate, cu shop uri pline de suveniruri, cu stradute pietruite care serpuiesc spre castelul din deal – Chateau de la Castre. De sus se vede tot orasul asa ca merita sa urci, si nici nu e mult de mers.

Plajele cu nisp fin te cheama parca sa lenevesti. Numai ca majoritatea sunt ale hotelurilor, adica nu poti intra. Dar se pare ca exista si o plaja publica. Am de gand s-o incerc anul asta, revin deci (n-am mai apucat).

Daca iti place forfota si speri sa zaresti vreo vedeta de la Hollywood, atunci trebuie sa mergi in timpul festivalului, daca nu, mai bine te duci dupa. Mai prin toamna asa, cand mai scad preturile si se mai golesc hotelurile. Oricum, Cannes nu e un oras ieftin si am inteles ca e mai mereu aglomerat, dar nici nu-i extrem de scump, cum zice gura lumii. Si ca sa “vezi” orasul (asta daca nu l-ai vazut deja) mai insir niste poze.

IMG_7585.JPG IMG_7669.JPG IMG_7671.JPG IMG_7678.JPG IMG_7726.JPG IMG_7727.JPG

Cum ajungi la Cannes

Nu sunt curse directe Bucuresti – Cannes, doar Bucuresti – Nisa. Nisa e la aproximativ jumatate de ora de Cannes, cu masina, autobuzul sau cu trenul (daca nu e trafic, vara e foarte aglomerata autostrada, la fel si orasul). Poti inchiria masina din aeroport, verifica la mai multe firme, preturile difera destul de mult, noi am luat mereu de la Europ Car (in jur de 250 de euro pe saptamana). Daca birourile din aeroport sunt inchise nu-i bai, sunt deschise sediile din terminale, verifica panourile si ajungi la terminalul dorit cu naveta gratuita. Pentru tren, Nisa – Cannes, verifica orarul SNCF, au legaturi destul de bune, dar ultimul tren e in jur de 20.00. Pentru autobuz info AICI si AICI.

Noi, de la Marsilia, am facut cam doua ore, pe autostrada (14 euro taxa de autostrada, poti plati cu cardul). Am avut noroc sa fie liber, vara exista weekenduri cand masinile se misca precum melcii, mai ales in zona Saint Tropez.