Am ajuns din intamplare in Sisteron. In drum spre Alpi, am vazut o cetate veche, cocotata pe o stanca ce parca tasneste din apa, strajuita de un munte “in valuri”. Nu ai cum sa o ratezi daca treci prin zona, spre Aix en Provence sau Grenoble. Am zis ca trebuie neaparat sa o vedem asa ca la intoarcere am facut un ocol.

sisteron

Sisteron separa cele doua regiuni, Provence si Dauphine, si de aceea francezii ii zic La Porte de Provence. Riul care se intinde la baza oraselului e Durance. Tasneste din Alpi si serpuieste printre munti si sate pina spre Avignon, unde se uneste cu Rhonul. Iar stanca, ce parca sta de veghe, e Rocher de la Baume.

Am avut noroc de vreme buna asa ca drumul spre cetatea Sisteron a fost o plimbare placuta. O plimbare in care am admirat casele “cotropite” de greieri si fluturi, strazile pline de pisici si balcoanele cu flori.

s1.jpg s3.jpg s8.jpg s9.jpg

Va spuneam ca primul lucru care iti atrage atentia de departe e cetatea. Habar n-aveam, se pare ca e una dintre cele mai spectaculoase fortarete din Franta. Nu am urcat in ea, pentru ca poate fi vizitata abia incepand cu luna aprilie (concluzia: trebuie sa mai mergem o data), insa chiar si de la baza ei privelistea e foarte frumoasa: oraselul cochet, colorat, cu o biserica veche, cu turnuri care ies dintre case, cu ziduri vechi de sute de ani, cu stradute inguste, pietruite, cu magazine din care iti fac cu ochiul minunatii “made in Sisteron”, cu terase.

s5.jpg s6.jpg s13.jpg s14.jpg

Sisteron e la 130 de kilometri de Marsilia, la aproximativ 100 de kilometri de Aix en Provence, si la 50 de kilometri de Manosque. Info pentru autobuz AICI. Pe site-ul oficiului de turism gasiti mai multe detalii, idei de plimbari prin Sisteron si pe langa, sugestii de cazare.