Daca tot s-a ivit ocazia am mai tras o fuga la Valencia. De data asta am dat in mintea copiilor la Bioparc, am vizitat El Museo de las Ciencias (“restul” de data trecuta), am “verificat” un pic plajele si am colindat inca o data centrul vechi unde, spre bucuria noastra, am nimerit in plin festival al berii.

valencia2_fhdr

Prima oara ne-am cazat in centrul vechi asa ca acum am zis sa alegem un hotel din partea noua a orasului. Am luat unul linga centrele comerciale, zona Nuevo Centro. Big mistake. Hotelul, nu zona. Zona e ok, e linga metrou, si nici nu e asa departe de orasul vechi (cam 30 de minute de mers lejer). Oricum, transportul in comun acopera tot orasul asa ca puteti sta aproape in orice zona. Si nici nu e foarte scump. Am vazut ca exista posibilitatea sa combini mijloacele de transport. Exista abonamente valabile la metrou, autobuz, tramvai (sau chiar pentru inchiriat biciclete). Iar la metrou, in loc sa luati 2 calatorii, cu 3,90, mai bine cumparati 10 pentru 7 euro.

Va povesteam ca mi-a placut la nebunie Ciudad de las Artes y las Ciencias. Nu am mai reusit, in februarie, sa ajungem si la El Museo de las Ciencias asa ca am fost acum. E super interesant, dar e foarte, foarte mare. Cantitatea de informatie, desi dozata bine si impachetata frumos, mi s-a parut coplesitoare. De ce pamantul e rotund, cita apa ai in corp, ce forta ai in maini, cum poti misca o bila cu puterea mintii, cine si pentru ce a luat premiul Nobel pentru stinta, ce s-a intamplat in lume in anul cand te-ai nascut, cum se produce curentul electric, ce viteza are un gol (la fotbal) si multe multe altele. Toate pe 4 etaje luuuungi.

valenia8_fhdr

Ultimul etaj e ceva mai “soft” – fotbal si super eroi. Dar sportul fara stiinta e doar fotbal (scuzati rautacismul, nu ma pot abtine) si imaginatia e pusa in miscare de inteligenta deci tot acolo gasiti si spatiul, gravitatea si cromozomii.

Nu e foarte scump, e chiar ieftin in comparatie cu Oceanograful, de exemplu. Biletul costa 7,85 de euro. Doar muzeul. Daca vreti sa intrati si la expozitiile temporare (acum e Indiana Jones) platiti 23 de euro. Atentie, exista anumite zone unde se intra doar cu bilet. La unele costa 2 euro, la altele e gratis. Doar ca acel bilet (fie el platit sau nu) se ridica de la ticket office – le dau doar in functie de orele la care sunt programate evenimentele.

E posibil ca dupa maratonul stiintific sa vi se faca foame. Gasiti, la parter, un restaurant cu autoservire. Preturile sunt un pic mai mari ca in oras – parca 17 euro meniul sau 22, in functie de ce alegi, si 9 euro pentru copii, ideea e ca orice ti-ai lua tot ca meniu e catalogat. Daca va bate gandul sa vizitati orasul artei si stiintei gasiti mai multe informatii pe site-ul oficial.

valencia11_fhdr

Am dat o fuga si la Bioparc. 22 de euro intrarea, pentru adulti, 17 pentru copii. Cam piperat, parerea mea. Mai ales pentru cei mici, ca la urma urmei ei sunt clientii fideli. Cand am intrat am vazut un semn mare no pictures si am zis ca o iau razna. Dupa ce ca dau 22 de euro, nu pot sa fac nici poze! Panica! E valabil doar pentru zona de la intrare unde o firma a pus niste maimute cu care se pot fotografia copiii (fac si ei un ban cinstit). Va zic ca sa nu faceti atac de panica, ca mine.
Cea mai faina parte mi s-a parut “casa lemurilor”. Rezidentii ei sunt cu siguranta cei mai simpatici locatari ai Biopracului. Mititeii cu cozi dungate sunt lasati liber. Si unii au atata tupeu incat coboara printre vizitatori.

Rinocerul era nervos rau, girafele cerseau mancare si alint, leul dormea fara nicio grija  peste drum de antilope, pelicanii se certau de zor, hinele nici nu ne-au bagat in seama, la fel si pantera elganta, gorilele erau satule de musafiri, dar maimutele pareau incantate. Deci mi-a placut Bioparcul desi nu sunt fan zoo. Macar de-ar arata toate asa…Era sa uit de suricate, eu le zic la toti Timon (sunt fan Timon si Pumba). Sunt haiosi rau.

Cum ajungi la Bioparc? Cu metroul – cea mai apropiata statie e Nou d´Octubre. Noi asa am facut, de la statie mai mergi cam 10 minute pe jos. Dar exista si tramvaie sau autobuze care te lasa la doi pasi de intrare. Biletul costa 1,50.

Linga Bioparc e Parque de Cabecera. Mi se pare extraordinar cum din fostul rau au inflorit parcuri super dragute care taie tot orasul.

Cu ocazia asta am verificat si plajele ca sa vedem daca merita o escapada de vara. Merita! De la port (unde se desfasoara si concursul de formula 1, si daca aveti masina puteti incerca pista – o parte din ea) mergeti citiva pasi si se vede intinderea uriasa de nisip si apa. Plaja e imensa. Nu-i vezi capatul. Treci din Cabanyal in Malva-Rosa si apoi tot asa…Am mers pe faleza cam o ora si cand am vazut ca nisipul nu se sfarseste ne-am dat batuti. Ambele plaje sunt largi, curate, cu nisp fin, amenajate pentru diverse sporturi. Acum nu era foarte multa lume, desi unii curajosi s-au aruncat in apa de aprilie, dar cred ca vara nu ai unde sa arunci un ac.

Plaja e strajuita de zeci de restaurante si hoteluri. Nu va ganditi la plajele noastre. Nu, e cu totul altceva. La noi nu cred ca exista plaja atat de intinsa, e super curata, faleza e plina de banci si palmieri, e si o pista de alergat, terasele sunt simple, nu urla muzica si nici nu te impiedici de sute de comercianti.

valencia17_fhdr

Am descoperit si un hotel superb. Dar cand ne-am uitat la pret…am zis pas. Cea mai ieftina camera costa 200 de euro pe noapte, iar daca vrei vedere la mare platesti in jur de 800 de euro. Deci frumoasa plaja din Valencia dar poate fi vazuta si pe mai putini bani. Sper.
Am mai facut o plimbare scurta prin centrul vechi. Am avut norocul sa nimerim la fiesta de la cervezza, organizata in arena din Plaza de Toros. Am baut o bere germana si cu ocazia asta am vazut si corida (pe care sper s-o foloseasca doar pentru evenimente ca asta). Si gata a doua vizita la Valencia. Zau ca e frumos orasul asta.

PS: da, se poate si cu mai putini bani, am gasit un hotel, linga plaja, cu 80 de euro pe noapte; deci …I’ll be back!