La începutul anului mi-am impus o regulă – să nu dau mai mult de 150 de lire pe biletele de avion, dus-întors, pentru două persoane. Soțu a zis că nu-s zdravănă – deci anu ăsta luăm metroul și mergem în Richmod. Ba bine că nu. Am fost la Malaga, Asturias, Ibiza, Trieste, Istria, Roma, iar Malaga, acuși mergem la Pisa și, dacă ma chinui un pic, cred că găsesc ceva și pentru final de decembrie. Da, toate cu maximum 150 de lire amândoi. Pardon, am făcut o singură excepție, Ibiza, am plătit 165 de lire că era bank holiday și tot englezu s-a dus pe insulă.

Eivissa, Ibiza

Cum poți călători ieftin, 11 reguli testate pe propria piele 😛

M-am cam enervat anul trecut când am plătit un car de bani pentru Barcelona, cu vreo 3 luni înainte de Crăciun, și când am verificat cu 2 săptămâni înainte și aceleași bilete erau cu vreo 200 de lire mai ieftine! Deci am zis că oricum anul ăsta nu avem cine știe ce planuri, nici timp berechet, așa că mergem unde găsim bilete ieftine. Așadar regula numărul 1 – aleg prețul, nu destinația.

Așa am ajuns la Malaga. Am deschis skyscanner, am setat locul de plecare, iar la sosire am pus everywhere. Un fel de du-mă unde-i cel mai ieftin. Spania era printre primele în listă, Malaga era cea mai ieftină variantă, se încadra în buget și nu mai fusesem niciodată. Era extra sezon, e drept, că imediat după ce ne-am întors s-au scumpit biletele – am verificat pentru că ne-a plăcut atât de mult încât am zis că mai mergem o tură.

Și așa ajung la regula nr 2 – nu țin neapărat să merg când merge toată lumea, călătoresc în afara sezonului – e mai ieftin și mai aerisit.

Mini ghid de Malaga

Tot în extra sezon am fost și la Ibiza. Deși aici a fost ceva mai complicat și a trebuit să fac niște scheme ca să mă încadrez în buget, ba chiar să-mi calc pe inimă și să mai pun 15 lire 😀 În primul rând am luat biletele super târziu, cu o săptămână înainte de plecare – am uitat că-i bank holiday, adică putem pune de 4 zile libere. Chiar și așa tot am găsit niște prețuri bune la EasyJet. Dar, când să facem plata, hopa, prețul nu mai e valabil, costă 190 de lire (în loc de 140). Hai pa, la revedere, luăm zborul de mai târziu. Chit ca asta a însemnat că am pierdut ultimul autobuz și am luat taxi-ul. Am plecat/aterizat de/pe Stansted, adică am făcut de acasă pînă la aeroport și invers cât am făcut de la Londra la Ibiza. Apoi, nici orele nu erau grozave, am ajuns cu noaptea-n cap, am plecat dimineața, dar tot a fost ok că am prins două zile întregi în Ibiza. Și era cam singura variantă, din cauză de bank holiday era totul dat sau foarte scump.

Noi preferăm să plecăm seara cât mai târziu, chit că asta poate să însemne bani pe taxi, dar înseamnă și încă o zi muncită (uneori plecăm direct de la job) și în loc să mă trezesc acasă, mă trezesc în concediu, odihnită și gata de umblat aiurea. Și așa ajung la regula numărul 3 – aleg zborurile de noapte. Mai e varianta dimineața pe răcoare, mai exact cu noaptea-n cap, dar nu-mi place.

Vacanță în Ibiza

sate asturias - cudillero

În Asturias am ajuns la noroc. Voiam să mergem undeva la sfârșit de mai, început de iunie, a verificat soțu zborurile, pe skyscanner – by the way, noi facem asta aproape zilnic, știu, suntem duși cu pluta – și a văzut o ofertă de nerefuzat: Asturias, British Airways, 90 de lire amândoi. Bine, până ne-am foit noi – putem să mai lipsim câteva zile, când, bla bla – s-au făcut 140 de lire. Morala – fii flexibil. Din ce am văzut eu, dacă ai un job super lejer (da super, mai ceva ca noi), găsești bilete foarte ieftine.

Asturias a fost ideal – ieftin, cu plecare de pe Heathrow (preferăm așa, e mai aproape și putem merge cu metroul), am plecat joi noaptea, ne-am întors duminică seara, adică am mai prins o zi în Gijon și nu era în sezon, deci hotelurle erau mai ieftine și locurile super aerisite. Deși mă îndoiesc că dau turiștii năvală în Asturias, și rău fac, zona e superbă!

Și uite așa ajung la a 5-a poruncă a călătorului cu buget redus – nu mă duc în locuri super turistice, alea-s mai mereu scumpe.

Prima oară în Nordul Spaniei – Asturias

Aveam niște zile libere la început de septembrie așa că am zis, din nou, mergem unde e mai ieftin. Aveam de ales între țările nordice, Irlanda, Milano, Torino și Trieste. Numai că voiam cald, un pic de apă, poate chiar plajă (da, da, mai facem și mofturi). Trieste e lângă apă, are niște plaje și e vecin cu … Istria. Să închiriezi mașină, în Italia, e mai ieftin ca-n România, am găsit un apartament la 10 minute de plajă (prin airbnb), în Pula, așadar ne-am întors în Croația, după 8 ani. Chiar ziceam că vrem să mai mergem pe acolo, să vedem dacă ne-a plăcut pentru că nu eram noi foarte ieșiți prin lume sau chiar e fain.

Regula numărul 6 – mereu mă uit unde-i ieftin și ce-i prin jur, că dacă aterizez la Girona, de exemplu, nu-i musai să stau acolo, pot să mă duc la Barcelona, că-i aproape, sau dacă aterizez pe Asturias, pot foarte bine să mă îndrept spre Galicia etc samd.

istria2016

Deci mai mult ne-au ales locațiile pe noi decât noi pe ele. Dar eu voiam musai la Roma. La o primă căutare, nu găseam nimic care să se încadreze în buget (bugetul meu de calică, am încheiat citatul), da nimic, și am verificat tot anul. Mi-am zis că nu-i posibil așa ceva, am luat la puricat toate companiile care au zboruri spre Roma, am făcut combinații de m-a luat durerea de cap (îmi pare rău c-am aruncat foile, aveam niște A4 plin de zboruri, ore, date și prețuri), dar până la urmă am izbândit: Londra – Roma, la final de septembrie, 120 de lire dus-întors, două persoane 😀

Așadar regulile 7 și 8 răbdare și perseverență (chiar ziceam că nici dacă m-ar plăti cineva n-aș face treaba asta) și verific mai multe surse. Skyscanner nu arată mereu chiar toate variantele, deci caut și pe alte site-uri, inclusiv pe cele ale companiilor, mai întâi dus-întors, apoi doar dus, poate ies mai ieftin dacă plec cu unii, vin cu alții (la Roma așa a fost, am plecat cu Ryanair, ne-am întors cu Vueling). Asta e valabil și pentru cazare, și pentru autobuzul până la aeroport, de fapt pentru orice, în general, minimum 3 surse, ca la jurnalism :-p

Pentru cazare, folosim fie airbnb, fie booking sau agoda. De exemplu, în Croația, am găsit un apartament, prin airbnb, cu 30 de euro pe noapte. Când e vorba de orașe mari, capitale, e chiar mai ieftin la hotel decât prin airbnb – la Barcelona, Roma, a fost mai convenabil booking-ul, și pentru că suntem doi, dacă sunteți mai mulți, airbnb poate fi mai ieftin. Dar la fel, verificat toate site-urile, comparat, șters browsing history, apoi verificat iar.

Ce vezi gratis la Roma

Cum fac eu când mi se pune pata pe plecat și nu țin cu dinții de o perioadă anume – intru pe skyscanner, setez locul de plecare, la destinație zic oriunde și în loc de dată aleg arată-mi toată luna. Apoi mă joc cu datele și orele până găsesc ceva ok. Sau setez destinația, dar mă joc cu zilele (ai varianta arată toată luna), așa am făcut pentru Roma.

În noiembrie mai îmbătrânesc un an și de obicei, ca să-mi treacă supărarea, plec undeva. O colegă tocmai se pregătea să plece în Maroc, cu un buget ridicol de mic, așa că mă bătea și pe mine un gând – 80 de lire biletele de avion! Domnul se uita la Lisabona, căci da, nici acolo n-am ajuns încă și vreau vreau vreau. Deci Marrakesh sau Lisabona? Malaga! Amicii noștri, și ei fani googălit vacanțe ieftine, tocmai se lăudau că se duc la Malaga. Hop și noi, că și așa am zis că vrem să revenim. Am verificat din nou toate site-urile companiilor ce zboară către Malaga, Easy Jet și British Airways aveau ore ok și prețuri bune, la ultimii suntem membri, așa că ne-am folosit punctele și am economisit 20 de lire. Morala – unde pot și știu că o să-i folosesc mai des, îmi fac cont de membru.

De câțiva ani călătoresc doar cu bagaj de mână. La început îmi luam o mulțime de chestii, să fie acolo, dar am ajuns la concluzia că oricum nu le port pe toate, am câteva mai comode pe care le frec la greu, restul stau în geantă. Plus că mă mișc mai repede, mai ales dacă mergem cu trenuri/autobuzuri, nu mai am și grija bagajului, nu mai pierd timpul prin aeroport, lângă banda de bagaje, și e și mai ieftin. Știm cu toții că la low cost bagajul de cală se plătește, ba chiar și la unele companii de linie. De exemplu, pentru zborul spre Pisa am economisit 40 de lire pentru că n-am luat bagaj de cală. Am zis că dacă am putut sta 4 luni în Asia cu două rucsacuri mici și unul mare, toate pe jumate pline, apoi clar mă descurc câteva zile/săptămâni în Europa, chiar și iarna.

Și închei cu regula numărul 11, cea mai sfântă dintre toate – verific zborurile frecvent. Am 10 minute libere, pac, skyscanner. Am mai găsit o mulțime de zboruri ieftine, dar de unde atâta timp, ca să nu mai zic de bani.

Evident, contează enorm de mult unde stai, e greu să găsești oferte când pleci dintr-un oraș mic, de exemplu. Și nu am luat în calcul biletele spre România, n-am avut ever noroc să găsesc atât de ieftin, ba chiar, culmea, mereu când trebuie să mergem e scump, plus că-i acasă, nu se pune :-p

Citește și Cum găsesc bilete de avion ieftine